15 desember 2011

Formuen - Update 12/2011


Så var det på tide med en update om hvordan det går på veien mot økonomisk uavhengighet.

Aksjeportefølje: 62 000 fordelt på følgende aksjer

USA:
Apple
Activision Blizzard
Procter & Gamble

Danmark:
Sjælsø-gruppen
Vestas Wind Systems

Norge
Golden Ocean Group
Seadrill

Sverige
Hennes & Mauritz B (NY - Se dette innlegget)

Aksjefond: 15 000 fordelt på:
Skagen Vekst
Skagen Global
Skagen Kon-tiki

Jeg har bestemt meg for ikke å ta med leiligheten i disse oversiktene.

Sum: 77 000 - (opp 12 000 fra 65 000 ved siste update)
Fond: Fondene mine har stort sett ikke beveget seg av flekken, så økningen kommer fra aksjene. 


Aksjer: Jeg har investert 5 000 i aksjer siden siste update, og har 7 000 kroner i kursgevinst. En viktig driver her var Det Norske Oljeselskap, hvor jeg fikk en fin gevinst etter storfunnet på Aldous. At timingen likevel var dårlig kan du lese om i dette innlegget, Ellers var hele stemningen i aksjemarkedet ganske laber ved siste update, som har rettet seg litt opp. Dermed har hele porteføljen steget litt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar