10 januar 2012

Uventet hyggelige dager på børsen

Jeg har fått med meg en hyggelig børsoppgang de siste dagene. Bare siden min forrige formuestatus har aksjeporteføljen steget med ca 1 000. 

Oppgangen er drevet av H&M (kjøpt på 211kr - 221kr nå)
Apple (fra $410 til $425 siste 5 dager)
Seadrill (fra 200 til 207,5 siste 5 dager)

Vestas er også opp (fra 56 til 61 siste 5 dager) - Jeg er likevel stadig i minus her - Kjøpt på gjennomsnitt 105

Slik jeg forstår det skyldes det for en stor del mer ro omkring gjeldskrisen i Europa, og Euroens skjebne - Litt merkelig; Jeg føler meg på ingen måte trygg på at man skal slappe av i forhold til Europa. Det kan kanskje også være det klassiske "nyttårsrallyet" med investorer som realiserer tap av skattemessige grunner i uken opp til jul, og deretter kjøper opp igjen rett over nyttår.

Noen andre som har teorier? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar