04 oktober 2011

iPhone 4S

Apple lanserer i kveld iPhone 4S - Og aksjen stuper.

Det som er nytt med iPhone 4S, ser ut til å være:
- Raskere prosessor
- Bedre kamera (8MP)
- Digital assistent, "Siri", som er stemmestyrt, og kan gjøre masse forskjellig for deg
- AirPlay mirroring, som lar deg sende iPhonens lyd/bilde til TV eller stereoanlegg med AirPlay
- Bedre batteri (8 timer taletid)
- Dobbel antenne, som gir raskere nett

Markedet hadde tydeligvis forventet noe mer. Det var blandt annet mye snakk i forkant om en "billig-iPhone", som skulle hjelpe Apple å ta markedsandeler også blandt mer "normale" forbrukere.

Apple er en av de aksjene jeg har eid lengst, og det har vært en hyggelig reise. Jeg investerte i sin tid i Apple fordi deres produkter var så hinsides mye bedre enn alle andre (Windows). Her har konkurransen hardnet til. Jeg synes Windows 7 er en stor forbedring, og det er også mange gode iPhone/iPad-kloner der ute.

Når jeg blir i aksjen er det fordi jeg fortsatt synes Apple leder og de andre følger etter. Det blir spennende å se hva markedene mener om iPhone 4S på litt lengre sikt, når alle teknologi-forståsegpåerne har kommet med sine kommentarer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar