21 oktober 2011

Salg i Det Norske - En dag for tidlig... + Reinvestering

Jeg solgte meg ut av Det Norske i går, til kurs 50.50 kr - Og jeg var fornøyd med prisen.

I dag leser jeg i Dagens Næringsliv at Statoil kraftig oppjusterer estimatene for Aldous South. Dette plasserer Aldous/Avaldsnes på størrelse med Ekofisk, og blant de 3 største oljefunn i Nordsjøen gjennom tidene. Resultatet er en tredobling av Det Norskes ressursbase, og aksjen går til himmels. I skrivende stund ser aksjen ut til å ha stabilisert seg på omkring 68 kr.

Det må jo være tidenes dårligste timing. Når det er sagt, så kan man jo ikke tenke sånn. Jeg kjøpte aksjen på 39,67 kr. 27% avkastning på knapt 2 år er veldig bra i mine øyne.

Jeg skal reinvestere pengene i andre aksjer. Med gevinsten fra Det Norske har jeg nok til 2 aksjeposter på litt over 5000 kr. Har tenkt på noe relativt konservativt nå. Jeg har vurdert H&M - Det blir sagt at den er undervurdert. Handelsbanken er også et alternativ. Jeg har ingen finansaksjer i porteføljen, så fra et diversifiseringsperspektiv kunne det være en god idé. Jeg tror heller ikke det skader å være eksponert mot Sverige for tiden, ettersom det ser ut til å være en av Europas relativt få sunne økonomier. Ellers så kunne det være fint med en amerikansk utbytteutbetalende aksje - Coca Cola, Mc Donalds eller lignende. Får gjøre litt analyse.

Hvis det er noen som har forslag tas de imot med takk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar