22 oktober 2011

Rolig helg

Tar en rolig helg. Har masse småting å rydde opp i som jeg har utsatt - Blir deilig å få gjort.

Prøver også å kikke litt på mulige aksjekjøp på søndagen.

Ellers har jeg og en kamerat snakket om å starte et eiendomsfirma, og investere i 1-roms leiligheter i Oslo for utleie. Tror det er noe som skal få lov til å moden litt, men jeg synes det er en interessant mulighet.

Kunne vært hyggelig å drive noe sammen med ham. Investering er jo ellers litt ensomt. Dessuten appellerer eiendom som aktivaklasse til meg. Jeg vet at eiendom kan falle i pris som alt annet, men jeg innbiller meg at det ikke er fullt så stort nedside som i aksjer. Ihvertfall ikke i Oslo, hvor det bygges for få boliger i forhold til befolkningsøkningen.

1 kommentar:

  1. Høres interessant ut. Jeg kjenner ikke boligmarkedet i Oslo veldig godt, men hvor jeg bor prises en ettroms leilighet ofte til ca en halv gang mer enn en toroms og det dobbelte av en tilsvarende treroms leilighet, i forhold til pris pr. kvadratmeter. Vil det ikke kanskje være en større oppside i å kjøpe to eller treroms hvor dere kan leie ut til 2-4 personer? Mindre kostnadder og sannsynligvis større potensial for høyere leieinntekter og større prisoppgang, dersom Oslo prises på samme måte som i min by?

    SvarSlett